Alla inlägg den 7 april 2008

Av Sara Olsson - 7 april 2008 20:42


Dagens lektion var vell lite si och så...började med att det inte fanns elements på alla datorer (på ILU) och det fattades ett tangentbord...

På lektionen fick eleverna retuschera ett foto genom att blandannat "ljusa upp" bilden, ta bort finnar och piercing genom klomstämpeln och byta färg på ögonen.  Mer hanns inte med utan vi hade fullt sjå att hålla reda på eleverna och gå runt och hjälpa dem. Många skrek och ville att vi skulle komma och titta så att det hade gjort rätt och om det var bra efter minsta lilla justering! *jobbigt* Men eleverna är charmiga och har glimten i ögat. Något som vi efterår kom på var att det kanske hade gått bättre på lektionen och vi hade gett dem en liten rast ändå (de ville hellre sluta tidigare).


Nedan kan ni beskåda orginalbilden (till vänster) som eleverna arbetade med och till höger ser ni en bild som en elev gjort. Jag mixade ihop dessa så att de nu sitter på samma objekt. Vände även så att "elevbilden" pekar åt ett annat håll...



 I morgon fortsätter vi med samma lektion fast ute på elevernas skola istället!...


   

Av Sara Olsson - 7 april 2008 13:41

Då vart det dags för ännu en lektion på VFU:n. Denna gång är den ledd och planerad utav Erika. Kommer att "rapportera" mera efter om hur det gick och kanske lite om vad eleverna tyckte...

Av Sara Olsson - 7 april 2008 11:19


Rapport om dagens antal steg går vell sisådär kanske, mest för att jag inte har varit ute på någon promenad utan mest varit hemma och slappat! Klart att man rör sig på träningen och så jag har inte så dåligt samvete ändå...


Dagens antal steg uppgick till:  5682



Av Sara Olsson - 7 april 2008 11:16

Vad heter du: Sara
Ålder: 25, fyller mera i juli!
Jag kommer från: Dalarna
Jag bor: Uppland
Drömvikt: Mindre
Hårfärg: Röd-brun
Ögonfärg: Grå-blå


Kroppsdel jag tycker bäst om på mig själv: aha...vad tror du?
Jag sover: I min säng!

Om jag vore en färg: så självklart skulle det bli en melerad variant...


Bästa plats på jorden: Afrika, kanske!

På min fritid: Bloggar!
Vill: Göra något skojjig!
Jag samlar på: minnen och besökare på min blogg! *haha*


Favorit:
..man:  T

..kvinna: Mams

..syssla: ?

..sprit: "mögel"
..färdmedel: Helt klart cyckel och tåg!
..tv-program: tittar hellre på film...


Social eller antisocial: Beror lite på..
Killar eller tjejer: Vad ska jag ha dem till? I vilket sammanhang? Gillar alla som vänner!


Randigt eller rutigt: Randigt
Färgat hår eller naturligt: Färgat

Beroende av: choklad, musik, kramar, kärlek.
Hur mycket smink använder du dagligen: Mascara, eyeliner?


Ätit idag: inget, än så länge!

Dagens klädsel: Munkis och jeans


Vilka hårfärger har du haft: Mycket brunt men annars väldigt rött, blont, blått, lila, svart....


Brukar du äta frukost: Nej. om man inte räknar dagens första mål automatiskt som frukost..

Vad gör du på vardagarna: surfar, tränar och en massa annat!
Vad gör du om helgerna: Typ samma pluss att jag jobbar!
Gillar du att få uppmärksamhet: Positiv uppmärksamhet är väl något alla mår bra av?
Husdjur: Sambo ;)
Brukar du bädda sängen: Hehe, bara om vi får besök!
Har du mest skivor eller filmer: Filmer!!

Vad har du på väggarna: Vackra tavlor och andra ting...
Hur många timmar sover du på en natt: Rätt många..

Beskriv dig själv med tre ord: Glad Konstig Trött

Vem betyder mest för dig: Mitt Hjärta.
Föredrar du att vara singel: Nej
Är du singel: Nej
Är du nöjd med dig själv: Annars får man göra något åt det!

Vad var det senaste du sa: Godnatt!
Vad har du i ditt fönster: Blommor och lampor

Hur dags gick du och la dig igår: sent...
Och klev upp idag: kanske 10

Har du fler kort på dig själv än vänner: Vet...kanske....
Har du bra minne: Ibland
För eller emot plastikoperationer: Nödvändiga, men inte onödiga!


Av Sara Olsson - 7 april 2008 10:53


Efter att ha hämtat mig från föregående artikel gick jag vidare med mitt läsande i Aftonbladet på nätet och fastnade på följande artikel, men även den gjorde så att jag inte ville ta frukost...det som redan fanns i magen vände sig upp och ner!


Tydligen är deten äldre dam som har hittat lösnaglar i sina Felix köttbullar! 

Av Sara Olsson - 7 april 2008 10:39


Läste i godanro aftonladet på nätet som jag alltid brukar göra när jag sätter mig vid datorn och vill ha något att blogga om...när jag efter en liten stund bläddrade jag neråt på deras första sida och jag höll nästan på att spy när jag läste artikeln om John och Jenny! Arikeln handlar om att John och Jenny nu har fått barn...fullt normalt kan man ju i det lugna tro men när man läser vidare kommer det fram att mannen och kvinnan är far och dotter!!!


Det är för mig helt OBEGRIPLIGT och väldigt vidrigt! Jag fattar inte hur man kan vilja ha barn (och därmed sex) med sin egen pappa! Eller sitt eget barn för den delen!!.....


Vidare säger Jenny "– Vi vill bara ha lite respekt och förståelse"... MEN HERREGUD KVINNA, TÄNKT EFTER EN SMULA! VARFÖR TROR DU INTE FOLK RESPEKTERAR DIG???

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards