Alla inlägg den 14 april 2008

Av Sara Olsson - 14 april 2008 18:55

Jag tänder ett ljus för Engla 21.00 ikväll, gör du?

Ställ ljuset i fönstret...

Av Sara Olsson - 14 april 2008 14:53

Hur ska det gå med världen om man börjar tillverka sådana här mobiler???



Av Sara Olsson - 14 april 2008 07:49

Då var det ännu en lektion genomförd med den såkallade "nybörjar" gruppen och den höll eminenta jag i! *haha* Började med att jag fick e-mail alldeles innan jag skulle gå till VFU-skolan av vår handledare som sa att han inte skulle komma på lektionen (sjukt barn tror jag) och hoppades att det var OK ändå. Som tur var så kom det en annan lärare (som har varit med oss flertal gånger) och låste upp åt oss osv.


Själva lektionen genomfördes som en Följa John där jag gick igenom något moment och eleverna gjorde sedan efter. Gick faktiskt över förväntan och de lyssnade mer än vad de brukar göra...


Lektionen var uppagd på det viset att jag började med att förklara vad de skulle få göra, nämnligen en logga. Gick ävn igenom det positiva med att göra en logga (piffa upp skolarbetens framsidor m.m). 


Det som vi gick igenom under följa Johnen var:

  •  Beskära så att endast en del utav ett objekt blir kvar
  • Överföra en bild till ett tomt dokument (det som ska bli loggan)
  • Byta färg på bakgrunden genom att använda pipetten (få en sån snarlika färg som möjligt)
  • Ljusa upp bilden så att det blir en slags toning i bilden (genom att ljusa upp det lagret i lagerpaletten)
  • Göra två lager till ett
  • Lägga ett filter
  • Skriva in text


Johnen var ganska fri på det viset att eleverna själva fick välja område de skulle beskära, fick även själva kolla runt bland filtrena och välja det som de själva tyckte var snyggast.


Mycket info men jag tror att de tyckte att det var roligt!


 


En mycket eminent logga *not* som jag gjorde under Johnen...


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards