Alla inlägg under oktober 2007

Av Sara Olsson - 31 oktober 2007 19:48


...har varit väldigt jobbig hit och dit! Först satt man och skrev omprov, efter det var det dags för "bild"lektion. Superbra och superkul! Vi fick lära oss hur man kan manipulera bilder och fick i uppgift att manipulera en bild på en själv. Tog en som jag hade och började att jobba...kommer att visa reslutatet här på bloggen senare.


Fick även reda på att vi fick i uppgift att göra en hemsida innehållande frames  och länkar från main till en annan sida och sedan tillbaka igen....Kommer att gå super kluriga är bara att lägga upp dessa på nätet... *smile* 

Av Sara Olsson - 30 oktober 2007 11:04


Då var dagens publikationslektion över...skojj men lite tradigt så jag sysslat lite med hemsidor förr. Men de som höll i lektionen var jätteduktiga och pedagogiska. Det vi gjorde på lektionen var att:


  • skapa en hemsida uppbyggd utav tabeller
  • infoga bilder och text
  • länka till externa och interna sidor

Surfade runt och tittade på andra sidor samtidigt, men gjorde även lite mer som sas att vi skulle göra. Skulle vi infoga en bild gjorde jag tre osv....detta för min egen skulle så att jag fick frescha upp mina kunskaper sedan förr!

TM

Av Sara Olsson - 30 oktober 2007 09:23

Tisdagens möte...detta gicks igenom! 


  • Schema

  • Resurssida - material att använda på VFUn, men även som resurs för handledare i sitt fortsatta arbete när vi åkt från skolan.

  • Besök från Lasse på VFUn - sker vid behov och samråd med handledaren

  • Delge varandra erfarenheter från VFU 2 ? hur ska man göra? åldersindela grupper för att redovisa?

  • Sem. om vidgat textbegrepp, Besök på Microsoft,

      Specialpedagogik och IT.


  • Etikuppgiften - indelade i grupper, startnyckel på ett område, startar i period 4

  • Resurssida kring min egen lärarutbildning, min inriktning eller om mig!

  • Poängen rapporteras in idag!
Av Sara Olsson - 29 oktober 2007 09:15


Då har man äntligen satt igång och fått in lite saker i köksskåpen! Men jag vet inte var alla saker ha tagit vägen någonstans? Förrut hade vi knöckelfullt i ALLA skåpen...men nu har vi ett HELT litet skåp som har blivit över! Alldeles tomt liksom! Superbra men man börjar ju fundersam....

Av Sara Olsson - 26 oktober 2007 20:23

Hellojsan!


Idag var min absoluta favorit trubardur på Galaxy och sjöng! Mycket folk var det så jag var rätt glad att vi var två stycken som jobbade i baren då...

mycket drinkar och mycket öl såldes! :)

Han spelade måånga bra låtar och folk önskade låtar som aldrig förr. Det spelades allifrån Gärdestad till Bon Jovi. Godis för örat.



 
Av Sara Olsson - 25 oktober 2007 12:31

Hellojsan!


Idag hade jag en liten privatlektion med en klasskompis som inte var närvarande vid den första Flash-lektionen...

Gick superbra! Det är ju så många olika moment att beskriva i programmet innan man tycker att man kommer igång...


/Me

Av Sara Olsson - 24 oktober 2007 09:05

Hellojsan!


Måste bara nämna att jag i min hemstad Avesta jobbar frivillig på ett katthem. Katthemmet tar hand om både hemlösa och katter som av ett eller annat skäl inte kan vara kvar i sitt hem (allergi, sjukdom m.m) Som hjälp har katthemmet placerat ut en del katter i sk. jourhem. Det betyder att katten lever hemma hos en människa och slipper sitta i en bur. Nedan finns bilder på katter som just nu finns på katthemmet.


  

 

 


 

Av Sara Olsson - 23 oktober 2007 08:25

Hejsan hellojsan!


Sitter här ovh väntar på att alla luringar ska komma i tid till lektionen *haha* Är inte ett dugg nervös *jovisst nu ljuger jag*. Dyker det upp några problem så får man lösa dem då...kommer att rapportera när lektionen är färdig!  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<<
Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards