Alla inlägg den 11 april 2008

Av Sara Olsson - 11 april 2008 12:03

Då var helgen påbörjad, och det är dags att åka hem till Karlbo och Avesta Kommun igen! Resan gick fruktansvärt bra, det var nästan inge folk på tåget över huvudtaget tror jag. Hade inte bokat någon platsbiljett så det var ju tur att man fick plats att sitta på ändå.


 


Vet egentligen inte vad jag ska hitta på i helgen förrutom att jobba häcken av mig! Som sig bör jobbar jag ju på puben både fredag och lördag + att jag jobbar på hemtjänsten på lördag kväll och söndag morgon!

*puh hur ska detta gå"

Rapprterar under helgen och på söndag efter träning kommer Sara vara som en liten liten sill!


Av Sara Olsson - 11 april 2008 07:06

1 - Hur länge har du bloggat?
Har bara bloggat sedan den 10/10 år 2007


   2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga? Att blogga var ju något som jag hade provat på (från en annan site än den jag har nu) och tyckte verkligen att det var krongligt och varför i hela friden skulle jag blogga? och för vem?

Sedan har jag upptagit bloggandet för att det var som en uppgift att blogga under en VFU (verksamhets förlagd utbildning) på Lärarprogrammet. 


  3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i? 
OJ, har nog varit rätt dålig att vara ute på andras bloggar. Mest på sistone har jag gåt ut på andras...

   4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Vet inte hur jag ska svara på den frågan, alla inlägg är ju jag och någonting jag står för så varför skulle det kännas konstigt?

 
   5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Läser ju inte så många...


  6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?

Är inne på mina klasskompisars bloggar eftersom det är också en uppgift att kommentera varandras inlägg och det man har gjort på VFU:n


7 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.

--- 


   8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.

---

   9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
AHha! De vet nog inte att jag bloggar! Jo det vet dem men det är inte så värst intresserade utav bloggvärlden....


   10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?

Ja absolut! Varför skulle de inte göra det? Kan hända dock att jag skriver saker som folk inte visste tidigare då vi inte kände varandra..


11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden? Jag nämnde lite om detta i ett svar ovanför. ja jag tror jag har hittat en bra gräns. Jag känner mig inte alls privat men ändå personlig. Och ibland så bjuder jag faktiskt på mig själv.. tror jag? Haha :)

   12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför. 
Djupa känslor som sorg, smärta och kärleken. Känslor som vi alla känner men som jag valt att inte prata öppet om eftersom man aldrig vet vem som läser. Sen brukar jag inte skriva så mkt om mina nära och kära heller.. tycker det är lite dumt att lämna ut någon hur som helst på nätet utan tillåtelse. 

   13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Klart att jag har! Bloggar ju inte efter att man har haft sex tillexempel! Hur skulle det framstå egentligen!?!


14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Inte helt och hållet eftersom det alltid finns sidor man väljer att inte visa, men till stor del så tror jag det. Absolut!


15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?

Nope...

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Kan det vara om man är för privat i sina inlägg...

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?

Nope...


18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar
Nope...

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Det tar ju lite tid, och folk i min omgivning förstår inte tjusningen med att blogga...


20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Varför skulle jag inte blogga om två år? This is my life, nu är jag fast! *mohaha*


   21 - Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?

Jo, givetvis. Lär man unga att blogga kanske skrivutvecklingen tar fart (nu kom lärarstudenten in)


22 - Avslutningsvis : Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Bloggen har öppnar många roliga dörrar. Klart att man är fast i bloggträsket men själv anser jag mig inte som en "oholoic". Betyder mycket när man får skriva av sig...  


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards