Alla inlägg den 6 april 2008

Av Sara Olsson - 6 april 2008 13:34


 Första bästa kompis: Petra

Första bil: Har varken körkort eller bil! :)

Första kärlek:Kompisen Jocke. Jag gick nog i "lekis" och han i ettan

Första husdjur: Grisen Griseknoen

Första semester: Utomlands så var det Åland (haha)

Första jobb: Ledare för dagkollo

Första köpta skiva: Hanson kanske...

Första piercing: Har bara hål i öronen

Första konsert: Kommer inte ihåg... det måste ha varit Rock the globe!


Senaste alkoholdrycken: Drinken "Mögel"

Senaste bilfärd: Igår kanske

Senaste filmen du såg: Pass

Senaste ringda telefonsamtal: hem till mamma


Blivit arresterad? Nej :P

Fått ditt hjärta krossat:? Många gånger...

Busringt till nån? Haha. Jaaaaa :P

Sju saker du har på dig:

1. Grön top från Zara

2. Jeans

3. Svarta strumpor

4. Blå munkjacka

5. En klocka

6. Parfym

7. Smink



Fem favoritsaker (Ingen speciell ordning):

1. Bloggen

2. Kalendern på Google

3. Datorn

4. Filoaxen

5. IPoden


Tre val:

Svart eller vit? Svart

Sommar eller vinter? Sommar

Choklad eller chips? Choklad!!!!


Två saker att göra innan du dör:

1. Köpa hund

2. Bilda familj


Av Sara Olsson - 6 april 2008 12:35

Vet inte varför jag inte bloggat om lektionerna tidigare men här kommer det en kort (!) resumé....


Både måndagen och tisdagen handlade om  precis samma saker egentligen...nämnligen Etik och Blogg!


Måndagens lektion började med att Ozan pratade om etik på nätet, vad som gäller när man publicerar bilder osv. Sen tog jag över och hade hand om bloggandet. Gick igenom steg för steg i en föja Jon hur eleverna skulle starta ett konto, ändra utseende, skriva inlägg m.m


Lektionen gick ganska bra, vissa elever pratade ganska mycket så att de senare inte hängde med. Sånt som händer och sådant man får ta.


Har fortfarande problem med att eleverna är så stora! Har ju tidigare bara varit i en 5:a som högst! 


Tisdagens lektion såg lite annorlunda ut då Ozan pratade lite mera om PuL och även visade lite exempel på en sida man kan titta på om man har hittat sitt foto på nätet. Även jag hade gjort om lite i min planering då jag hade skrivit ut en "hund" åt eleverna som de kunde följa steg för steg. Jag gick kort bara igenom hur de skapade kontot (du vet det här med att kopiera lösenordet istället för att gå ut på mailen) och sedan fick de "hunden" att följa. Eleverna uppskattade att de fick jobba mycket fritt och inte hela tiden lyssna på en lärare...någon elev lässte inte "hunden" utan skulle hela tiden fråga hur man gjorde. En miss från mig kanske... Andra struntade i "hunden" ch provade själva hur de skulle göra! Kul!


Här han eleverna också ladda upp ett foto och infoga det i ett inlägg.


Av Sara Olsson - 6 april 2008 10:37


Antalet steg idag uppgick till 4425 men å andra sidan så hade jag ju inte på mig den under träningen så de hade blivit betydligt mera isåfall! :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards