Alla inlägg under april 2008

Av Sara Olsson - 29 april 2008 19:53

Måste bara bifoga två bilder som jag inte visat på bloggen tidigare! Är egentligen från nyår men varför kan jag inte visa dem nu! *haha*

Mojset ni ser på ena bilden är den så kallade efterrätten som jag och Ehlina ska äta i morgon på valborg! *smile* ... och den andra är vell hur jag kommer att se ut på kvällen i morgon....eller iallafall på eftermiddagen!


 


Av Sara Olsson - 29 april 2008 19:04

Morsning igen!


Det var systemet när vi hämtat kusinen....och jag råkade bara handla ca10st cider till...ett par cube, några mandarin/chilli m.m


Bara nån timme kvar tills vi ska åka och jag måste nog gå och lgga mig en stund om jag ska orka känner jag. Men å andra sidan så kan man ju sova en annan gång! *haha* 

Av Sara Olsson - 29 april 2008 14:51

Måste ju bara berätta att OTROLIGT dumma jag gick med på att jobba på kvalborgsgasken på V-dala! Inte så jobigt egentligen, men tänker man efter så är den ju faktiskt till -04!




Vapnet kommer att tillsamans (inte samtidigt) med Speedmarket Avenue spela i stora salen. Kommer säkert inte höra något utav dem men hoppas att de är bra och att det kommer riktigt mycket med folk så att man får nåt att göra i porten! *smile* Troligtvis kommer jag att gå till Rosa Pantern och köpa lite godis osmm jag kan ha med mig och äta på. Dricka kan ju också vara bra att köpa. *länge leve PowerKing*


Folket och vakterna brukar vara trevliga så det är ju himla bra, jobbigt bara när växeln tar slut och man måste gå och hämta mera klirr.


DET LÖSER SIG SA HAN SOM SKET I VASKEN!!! 


Av Sara Olsson - 29 april 2008 14:42

Ska snart med att hämta upp Tonis kusin Micke som ska

vara med i morgon och parta. Rolig prick som tycker om

att kolla på IFL (*haha*). Blir vell en sväng med killarna

till systemet och till affären för att handla kött att grilla.


Av Sara Olsson - 29 april 2008 14:29

Nu är det snart festa utav hela slanten, ska först åka till systemet och handla lite mera att dricka. Man måste ju bunkra upp om det ska räcka hela dagen i morgon liksom. Har hittils handlat:


  • En stor Cava (formligen älskar denna variant på mousserande vin!)
  • En "varm o kall" (mysig att värma men det går lika bra att ta med den ut på stan och då dricka den kall)
  • 3st Cider av olika smaker (typ hallon/lime m.m)
  • En stycke stor JP (den vita varianten men inte den som finns att köpa på systemet utan den som går att köpa på tax-free)


Sen har jag så att jag kan göra en drös med drinkar....I spritväg har jag nog det jag behöver, nämnligen:


  • Blå curasau
  • Vaniljvodka
  • lite Malibu Mango
  • Kosenkorva Nordic Berries


Blandningarna blir en salig mumma som kommer att avnjutas någongång mellan kl 08.00 på morgonen (i morgon, onsdag) och 04.00 på natten (till torsdag.


Bra upplagd dag kommer det att bli! Skriver här en lista av det som jag och Elina kommer att proppa i oss under våran alldeles egna lilla galopp!


  • Specialgjord efterrätt bestående utav chokladpudding, grädde och frusna bär
  • Triangelformade mackor med diverse pålägg. Exempel kan vara Salami, Briost, Kyckling, Vanlig ost eller köttbullar
  • Kanelbullar
  • Vindruvor
  • Gurka
  • Koost
  • Minitomater
  • Gustafskorv

Säkert mycket mera som jag kommer glömma bort en gång till. Hoppas dagen kommer att bli bra i morgon!


Av Sara Olsson - 25 april 2008 10:13

Idag bär det av hemåt Dalarna igen! Men först måste jag gå ner till apoteket och handla lite vatten...

Av Sara Olsson - 24 april 2008 23:28


Här kommer det ännu en bild från dagen vid ån...

dock redigerad, men ändå tuff!!


 


Av Sara Olsson - 24 april 2008 23:15

Här kommer det ett rykande färskt kort på mig och Ehlina! Tog kort på varandra när vi satt och åt sallad...naturligtvis från Cupido och naturigtvis nere vid ån! :)  Smakade mycket bra och vi njöt av både salladen (och troccan) och det otroligt fina vädret! Det var så länge sedan som man kunde göra det..


 

 (självklart "monterat" i Elements, inte så bra men funktionen är rolig!)


Satt även och planerade vad vi skulle handla till sista april....*valborg*


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards