Alla inlägg den 16 juli 2008

Av Sara Olsson - 16 juli 2008 23:23

Ja hur skall man beskriva dagens pass? Det hela började ganska lugnt kom dit ganska tidigt så jag fick gosa ganska mycket med en katt som hade kommit tillbaka till oss. Tydligen hade det inte fungerat idet nya hemmet så han mötte mig i dörren när jag kom och när jag satte mig ner på golvet så hoppade katten som heter Albin upp i ansiktet på mig och började att slicka och slicka!! Höll inte på få komma därfirån!!


Mamma kom ner efter ett tag för att hjälpa mig med passet tydligen skulle det komma en familj och titta på en katt som de vart intresserade utav redan på förmiddagen (men då var ju alla inte med).


Det hela slutade med att det kom instövlandes 3st familjer samtidigt och ville titta på kattungar allihopa! Totalt tror jag att det var 15st besökare samtidigt i den lilla kattlokalen....

Det hela resulterade i att det vart tre kattungar som flyttade på en gång och en som vart bokad (är för liten så den kan inte tas bort från sin mamma). Jätteglad vart man att det var folk som överhuvudtaget var ner och kollade på katter...(brukar inte vara nästan nån alls på passen som jag brukar ha...) 


Vid 20.45 var vi klara och redo för att låsa...då kommer det ETT TILL par som ville kolla på en kattunge att ha som sällskap till deras tidigare ettåring.....

De tittade runt i trekvart och funderade och valde mellan två kattungar den ena lite äldre och den andra lite yngr. Tillslut fastnade det för den "äldre" som heter Skrutten. Skrutten fick följa med dem hem på prov eftersom man vet inte hur den andra katten tar det när någon annan katt kommer till hans hem....*vi får hålla tummarna*


Av Sara Olsson - 16 juli 2008 14:47

Spännande spännande...vad har Sara gjort idag om inte jobbat på HT!!*hihi* Nejjdå det är faktiskt ganska intressant och rogivande mellanåt, men man ser ju fram emot att vara ledig...


Var ju ledig i helgen som var och då åkte jag ner till Göteborg och festade järnet verkligen! Helgen fick nog nyckelorden "Kebab", "Pasta" och "Gädda". Vi var tre stycken som gjorde stan MYCKET osäker (åtminstone lite fullare)...drack slush på Liseberg, åkte tunnebana hit och dit, var på "skoldisco", åkte Paddan båt så man vart blöt m.m

Mycket givande helg på alla sätt och vis...kan vara riktigt bra med en liten minisemester ibland...*flin*


Ne nu ska jag straxt gå från jobbet (slutar 15.30 idag på HT) fär att sedan sätta mig på en pizzeria och äta lite pommes hade jag tänkt. När klockan börjar närma sig 17 så ska jag ner och ha ett pass på katthemmet! Tydligen så har det kommit in ännu flera kattungar som man kan gosa med...så otroligt gulligt att ligga där på golvet och borra in näsan i deras mjuka päls, det är riktigt tur att man inte är allergisk! Som jag kanske har nämnt tidigare så kan jag ju inte ha katt själv då min sambo är allergisk (då får man jobba på katthemmet och gosa med MÅNGA missar istället).


Kommer självklart att lägga upp en del bilden från passet ikväll så att ni läsare får se de underbara små liven...


Av Sara Olsson - 16 juli 2008 14:23

Hejsan svejsan!

Idag känns det som om jag har ätit mest hela dagen tror jag! Har jobbat idag så det vart självfallet lite frukost innan jag åkte....


Mat idag (uppdaterad o klar)

  • Två mjuka smörgåsar med leverpastej
  • Felix matlåda med kyckling och pasta
  • En hård macka med salami-mjukost
  • Stips med bea
  • En kaka (tror att det var en med chokladbitar i)

Det vart även lite vatten och Cola light *beroende*
Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards