Direktlänk till inlägg 16 juli 2008

Rapport från dagens pass!

Av Sara Olsson - 16 juli 2008 23:23

Ja hur skall man beskriva dagens pass? Det hela började ganska lugnt kom dit ganska tidigt så jag fick gosa ganska mycket med en katt som hade kommit tillbaka till oss. Tydligen hade det inte fungerat idet nya hemmet så han mötte mig i dörren när jag kom och när jag satte mig ner på golvet så hoppade katten som heter Albin upp i ansiktet på mig och började att slicka och slicka!! Höll inte på få komma därfirån!!


Mamma kom ner efter ett tag för att hjälpa mig med passet tydligen skulle det komma en familj och titta på en katt som de vart intresserade utav redan på förmiddagen (men då var ju alla inte med).


Det hela slutade med att det kom instövlandes 3st familjer samtidigt och ville titta på kattungar allihopa! Totalt tror jag att det var 15st besökare samtidigt i den lilla kattlokalen....

Det hela resulterade i att det vart tre kattungar som flyttade på en gång och en som vart bokad (är för liten så den kan inte tas bort från sin mamma). Jätteglad vart man att det var folk som överhuvudtaget var ner och kollade på katter...(brukar inte vara nästan nån alls på passen som jag brukar ha...) 


Vid 20.45 var vi klara och redo för att låsa...då kommer det ETT TILL par som ville kolla på en kattunge att ha som sällskap till deras tidigare ettåring.....

De tittade runt i trekvart och funderade och valde mellan två kattungar den ena lite äldre och den andra lite yngr. Tillslut fastnade det för den "äldre" som heter Skrutten. Skrutten fick följa med dem hem på prov eftersom man vet inte hur den andra katten tar det när någon annan katt kommer till hans hem....*vi får hålla tummarna*


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Olsson - 30 juli 2008 11:33

Hittade min gamla bok med recept på olika sorters kladdkakor! Mumms! Så här kommer första receptet som är på en Mikrokladdkaka   175gr smör eller margarin3 ägg 3dl strösocker2dl vetemjöl4msk kakao1msk vaniljsocker1. Smält smöret på låg värme 2. Vispa...

Av Sara Olsson - 28 juli 2008 22:56

Det var alldeles underbart skönt att ha sovmorgon...känns som om det vore hur länge sedan som helst! Dagen började med att jag tog en dush...efter jag var färdig gick jag in i mitt rum för att klä på mig, och såg sängen! Den såg så himla inbjudande u...

Av Sara Olsson - 27 juli 2008 23:44

Lagmt till vasaloppet (jo faktiskt) så ville jag komponera nån drink som hade med det temat att göra, visste inte hur jag skulle göra då barens begränsade utbud inte innehöll blåbärssoppa.....sagt och gjort så köpte jag en egen förpackningmed blåbärs...

Av Sara Olsson - 27 juli 2008 16:23

En helt klart sommardrink är ju den fantastiska Limmo! Läskande sommardrink som påminner till färgen om den redan tipsade drinken: Mögel Limmo avnjuts nog bäst en riktigt varm sommardag....Väldigt bra allternativ till oss som inte gillar öl!   Limmo...

Av Sara Olsson - 27 juli 2008 16:16

Jag tror att jag ska liva upp den "gamla" kategorin Drinkbart lite granda...nu har man ju gjort en hel del nya drinkar och shots som har blivit VÄLDIGT goda och uppskattade....   Finns redan på bloggen: Cacao Dream     Kakao, socker, Mjöl och ev Dool...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards